Ökomood rõivastuses - kuidas seda mõista? 2. osa

22
veebr
Autor: Tiina Reesen

Mis on ökomood ja ökorõivatooted, milline on ökorõivastuse kandja?



Ökomood on tekkinud vastukaaluks masstootmisele ja kiirmoele. Keskkonnasõbralikus moes on olulisteks märksõnadeks toodete kvaliteet ja hea disain, meid ümbritseva keskkonnaga arvestamine, lokaalne tööjõud ja kohalik tooraine, sotsiaalne vastutus, inimõigused, õiglane hind ja ausa kaubanduse põhimõtted ning muud eetilised väärtused. Alates toormaterjali kasvatamisest ja tootmisest kuni rõivaeseme tarbijani jõudmiseni on võimalik kogu protsessi jälgida.

Rõõm on tõdeda, et roheline mood räägib üha ilmekamalt tänapäeva riietumiskultuuris kaasa ning on alust arvata, et ökorõivas ei jää üksnes niššitooteks, vaid jõuab peagi laiema moepublikuni.

 

Ökomoe kandjal on kõrgem teadlikkus maailmas toimuvast, ökomood ja ökoriiete kandmine on hooliv, hingestatud, isikupärane, esteetiline ja eetiline. Keskkonnateadlik olemine ei välista võimalust hästi ja stiilselt riides käia ja ei eelda ilmtingimata suuri rahalisi kulutusi. Ökorõivas ei tähenda praegu sugugi värvilt rohelist, luitunud ja ilmetut riideeset, vaid võib olla ka trendikates toonides ja moodsalõikeline. Teadlik tarbija küsib endalt enne ostuotsuse tegemist, kui kaua ja kui tõhusalt ta saab ostetud kaupa tarbida ning mis saab tootest siis, kui ta seda enam ei vaja, tema otsuseid hakkavad mõjutama kvaliteedi, pika kasutusea, mugavuse, vajalikkuse, väikese energiakulukuse ja taaskasutuse teemad.

 

Vaata lisaks:

Ökomood rõivastuses  -  kuidas seda mõista? 1. osa

Ökomood rõivastuses  -  kuidas seda mõista? 3. osa

Esilehele saad siit.

Loe ka teisi blogipostitusi.

Kommentaarid: 0

Lisa kommentaar

Email again:
Nimi   
E-mail   
Kommenteeri   
Sisesta